Aardappelsector speelt snel in op groei Poolse supermarkten

Als je volgers wilt, zul je harder moeten lopen. Dat gaat ook op voor nieuwe takken van sport in groeiende economieën.

“Consistentie in vorm, maat en kwaliteit is nodig om de groei in de supermarkt in te kunnen vullen”, legt Herman Verveld (l) uit aan Engel Louwes en Jerzy Wróbel.

Als je volgers wilt, zul je harder moeten lopen. Dat gaat ook op voor nieuwe takken van sport in groeiende economieën. Een treffend voorbeeld daarvan is de opkomst van de supermarkten in Polen. Wil je als aardappelproducent en -handel aan deze snelle, veeleisende afzetmarkt kunnen leveren, dan zul je een beter en ook meer product moeten kunnen leveren dan bestaande aanbieders. Want alleen wie harder loopt, kan de supermarkten bijbenen, ook als het gaat om Ziemniaki (aardappelen). Daarvoor is kennis en ondersteuning van het Nederlandse bedrijfsleven van harte welkom. HZPC uit Joure werkt daar bijvoorbeeld aan mee. Samen met commercieel directeur Herman Verveld en Sales manager Engel Louwes namen we een kijkje in het vernieuwende Polen. 

Jaap Delleman