Adama kiest voor een hybride marktbenadering

Nog maar een jaar geleden zag gewasbeschermings-middelenleverancier Adama het levenslicht. Toch is het bedrijf niet nieuw.

Nog maar een jaar geleden zag gewasbeschermingsmiddelenleverancier Adama het levenslicht. Toch is het bedrijf niet nieuw. De Israëlische multinational was daarvoor 60 jaar actief onder de naam Makhteshim Agan. Dat het nu als Adama door het leven gaat heeft te maken met een totaal andere marktbenadering. Van een bedrijf dat alleen generieke producten formuleert en produceert wil Adama zich ook gaan richten op de markt van specifieke gewasbeschermingsmiddelen. Het bedrijf noemt dit de hybride marktbenadering. Tijdens een bezoek aan het hoofdkantoor en een productielocatie in Israël is te zien waar de multinational met een jaaromzet van meer dan drie miljard dollar, naar onderweg is. 

 

Jaap Delleman

 

Het volledige artikel lezen? Klik hier voor een abonnement op Aardappelwereld magazine!