Slim vermarkten

Jaap DellemanAls nieuwsgierig journalist is het, op weg naar de druk bezochte Potato-Expo beurs in Florida, natuurlijk een uitdaging om een bezoek te brengen aan het CNN-hoofdkantoor.

Jaap DellemanAls nieuwsgierig journalist is het, op weg naar de druk bezochte Potato-Expo beurs in Florida, natuurlijk een uitdaging om een bezoek te brengen aan het CNN-hoofdkantoor. Bij binnenkomst in dit wereldwijd opererende nieuwsstation is er direct al een groot verschil met onze eigen redactie waarneembaar. Je stapt namelijk een compleet food court binnen. Een scala aan fastfoodrestaurants presenteert zich in de enorme ontvangsthal aan het publiek. Wat blijkt, het CNN-gebouw is een toeristische trekpleister in het centrum van Atlanta. Je kunt hier een keur aan verwerkte aardappelproducten consumeren terwijl je wacht op de rondleiding à raison van 16 dollar per persoon. Een mooie manier van CNN om je merk extra te vermarkten en daarmee direct een nieuw verkoopkanaal te bieden aan aardappelverwerkers.