Innovatie noodzakelijk voor wereldwijde trend naar verpakte aardappelen

Sinds 1922 levert het familiebedrijf NNZ verpakkingen voor aardappelen en vele andere producten. In de beginjaren was jute het materiaal waar de verpakkingen van gemaakt werden.

Sinds 1922 levert het familiebedrijf NNZ verpakkingen voor aardappelen en vele andere producten. In de beginjaren was jute het materiaal waar de verpakkingen van gemaakt werden. Vandaag de dag levert het bedrijf wereldwijd een breed assortiment van klein- tot grootverpakkingen in verschillende materialen als papier karton, polyethyleen, polypropyleen en ook nog steeds jute. In de kleine eeuw dat het bedrijf actief is, groeide de jaaromzet van ruim 300.000 gulden in 1928 tot ruim 130 miljoen euro in 2014. Naast de hoofdvestiging in Groningen heeft het bedrijf wereldwijd achttien eigen vestigingen.

 

In de vestiging in het Amerikaanse Atlanta zwaait de derde generatie van de familie, in de persoon van Marco Boot (58), de scepter. “Wij zien een wereldwijde trend dat consumenten aardappelen steeds vaker verpakt willen afnemen. Om deze groeiende vraag in te vullen, investeren we samen met partners in de keten constant in productontwikkeling”, legt Boot uit. 

 

Jaap Delleman

 

Het volledige artikel lezen? Klik hier voor een abonnement op Aardappelwereld magazine!