Nieuwe structuur HZPC zorgt voor groei

Directeur Gerard Backx (57) is van mening dat gerichte managementaandacht en een goede focus cruciale factoren zijn om de aardappelveredeling en pootgoedverkoop van HZPC wereldwijd te blijven versterken. Tien jaar geleden koos het handelshuis al voor een sectorgerichte aanpak in de verkoop van pootaardappelen, waarbij iedere sector in een team zelfstandig verkoop- en kweekdoelen stelt.

Directeur Gerard Backx (57) is van mening dat gerichte managementaandacht en een goede focus cruciale factoren zijn om de aardappelveredeling en pootgoedverkoop van HZPC wereldwijd te blijven versterken. Tien jaar geleden koos het handelshuis al voor een sectorgerichte aanpak in de verkoop van pootaardappelen, waarbij iedere sector in een team zelfstandig verkoop- en kweekdoelen stelt. Om de organisatie verder te stroomlijnen, heeft de Friese onderneming dit jaar voor een nieuwe structuur van de organisatie gekozen, waarbij een holding met verschillende businessunits is gevormd.

Jaap Delleman

 

Het volledige artikel lezen? Klik  hier  voor een abonnement op Aardappelwereld magazine!