‘Real food for real performance’

Sinds 1971, is Potatoes USA actief in marketing, onderzoek en het opvolgen van marktontwikkelingen op aardappelgebied.

Sinds 1971, is Potatoes USA actief in marketing, onderzoek en het opvolgen van marktontwikkelingen op aardappelgebied. Dat was het moment waarop het Amerikaanse congres een wet aannam die het mogelijk maakte om bij telers heffingen te innen. De organisatie opereert inmiddels zowel binnen als buiten de Verenigde Staten en is in 23 landen actief. Vandaag de dag heeft Potatoes USA een budget van tussen de 15 en 25 miljoen dollar en werken er 24 mensen onder leiding van CEO Blair Richardson. “In onze promotieboodschap benadrukken we dat de aardappel een perfecte brandstof is voor het leveren van een optimale prestatie. Deze boodschap slaat aan”, benadrukt de marketeer met een basketbal in de hand tijdens een exclusief vraaggesprek tijdens de Amerikaanse vakbeurs PotatoExpo te Austin.

Jaap Delleman

 

Het volledige artikel lezen? Klik hier voor een abonnement op Aardappelwereld magazine!